Dag 5 - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Wiebe Wijma - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Wiebe Wijma - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Wiebe Wijma

Blijf op de hoogte en volg Wiebe

05 Juli 2018 | Frankrijk, Honnecourt-sur-Escaut

Vandaag vertrokken vanuit Tournai naar Honnecourt sur Escaut. 85 km gefietst met 29 graden en lichte noord-ooste wind. Vanmorgen vroeg vertrokken en net buiten Tournai hield het fietspad op en kwam ik uit op een groot bedrijventerrein. Bij het keren ben ik omgevallen, nu weet ik waar die helm goed voor is. ;)

Beide beugels van de tassendragers voor waren hierdoor losgeschoten. Ter plekke door werklui geholpen met tie-rips maar was hier niet gerust op, toen de tip gekregen van locale wielrenners om een autogarage op te zoeken, uiteindelijk natuurlijk bij Citroën een pitt stop gehad en ik kon weer verder!

Het land waar ik doorheen fiets is voornamelijk graan en aardappelen. Ook veel velden met paarden viel me op. De locale camping is armoedig. In Frankrijk aangekomen moest ik op de grond lezen dat ik de grens over ging. Er was geen enkel bord te zien, alleen een grenswacht maar die had weinig in te brengen ;).

  • 14 Juli 2018 - 08:50

    Joop Van Kesteren:

    mooi man zo,n fietstochje
    veel succes en uiteraard plezier
    groeten joop

  • 14 Juli 2018 - 19:29

    Joop Van Kesteren:

    feest in de tent wiebe,14 de juli heel frankrijk op zijn kop gr ria en joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wiebe

Mijn naam is Wiebe Wijma en op 1 juli 2018 vertrek ik op mijn fiets naar Santiago de Compostella.

Actief sinds 10 Juni 2018
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 5241

Voorgaande reizen:

01 Juli 2018 - 05 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: